Træning i erhvervsservice

Medarbejdere og ledere fra teknik og miljøområdet har trænet i at give en bedre erhversservice.

”Jeg er sikker på, at vores erhvervsliv fremover vil opleve, at de får en endnu bedre servicering fra kommunens side,”. Sådan lyder det fra udviklingsdirektør i Vordingborg Kommune Jan Michelsen efter, at medarbejdere og ledere fra Teknik og Miljø området i begyndelsen af 2016 har trænet I at blive bedre til at yde professionel service overfor erhvervslivet.

Arbejdet med at give erhvervslivet en endnu bedre service er et af flere tiltag på erhvervsområdet, som Vordingborg Kommune har iværksat gennem det sidste halve år.

Sidste efterår lancerede kommunen ”Èn indgang for erhvervslivet”, som gør, at virksomheder der står med et projekt, de gerne vil i gang med hurtigt kan komme i kontakt med den rigtige medarbejder. Og for få uger siden blev de mere end 3500 virksomheder i kommunen inviteret til at deltage i et erhvervspanel, hvor de har mulighed for at komme med input til, hvor kommunen kan bedre forholdene for erhvervslivet.

I træningsforløbet har et panel af erhvervsvirksomheder været inviteret med for at fortælle om deres forventninger og behov for kommunal service. På den baggrund har medarbejdere og ledere formuleret fælles principper for, hvordan man yder professionel service over for virksomhederne.

Som en del af forløbet har medarbejderne trænet i at anvende de vedtagne serviceprincipper overfor panelet med repræsentanter fra virksomhederne. Blandt deltagerne var en af Vordingborg kommunes største mælkeproducenter, Søren Madsen fra Salsbjerggaard, som årligt producerer 6,5 millioner kilo mælk.

”Mine forventninger er helt klart, at jeg fra kommunens side bliver mødt med positiv interesse og får en realistisk sparring omkring mine projektønsker. Jeg synes, at de er rigtigt godt på vej, og kan som virksomhedsejer kun glæde mig over, at jeg allerede ser og har oplevet positive takter fra Vordingborg Kommune i forhold til erhvervslivet. Og så glæder jeg mig over det engagement jeg ved min deltagelse mødte fra kommunens medarbejdere og ledere. Det lover rigtigt godt for fremtiden,” siger Søren Madsen.

Udviklingsdirektør Jan Michelsen glæder sig over tilbagemeldinger fra flere og flere virksomheder om positive oplevelser i mødet med kommunen, men han vurderer, at det fremover kan gøres endnu bedre. ”Vi ønsker at blive opfattet som en samarbejdende myndighed, som interesserer os, for hvilke ønsker virksomhederne har, og vejleder dem om hvilke muligheder, der er for at nå deres mål inden for den gældende lovgivning, og den praksis der er på området,” siger han.



Du vil få en e-mail når der sket en ændring på denne side