Frivilligbaserne

- Et kontor for de frivillige

  • Frivilligbaserne er for dig, der har brug for et kontorlokale for at gennemføre din frivillige indsats til gavn for borgere i Vordingborg Kommune.
  • Baserne er handicapvenlige og stilles gratis til rådighed med el, vand, varme, rengøring og fornødent udstyr.
  • Der findes 3 frivillighedsbaser i kommunen, og de er alle indrettet som et kontor med internetforbindelse, PC og printer. Du skal dog selv medbringe papir mm.
  • Frivillighedsbaserne kan du også anvende til mindre møder for 2-3 personer i forbindelse med foreningsarbejdet. Der er muligt for at booke et større mødelokale i umiddelbar forbindelse med frivillighedsbasen.
  • Du finder frivilligbaserne i henholdsvis Vordingborg, Præstø og Stege.

 Book frivilligbaser her

Hvordan søger du?

Du kan både booke Frivilligbaserne på årsbasis og løbende. Det eneste krav er, at foreningen eller du som frivillig er registreret hos Vordingborg Kommune, og aktiviteten kan betragtes som frivillig.

Foreningsportalen er åben for ansøgning til årsbookingen i perioden 1. februar til 29. februar - årsbookingen følger skoleåret.
Øvrige tider kan søges løbende efter årsbookingen.

Afdelingen for Kultur og Fritid udsender information via Foreningsportalen til den i din forening, der er registreret som bookingansvarlig i portalen. Hvis der ikke er registreret en bookingansvarlig, sendes mailen til den mailadresse, der er registreret under foreningens grundoplysninger. 

Tildelte lokaler, der alligevel ikke skal benyttes, skal afbookes via foreningsportalen hurtigst muligt.

Den forening eller bruger, der har fået anvist et lokale, må ikke anvise videre til andre brugere.

Priser

Det er gratis at låne frivillighedsbaserne for frivillige og foreninger, der er registeret i Vordingborg Kommune. 

Åbningstider

Baserne er til rådighed alle ugens dage hele døgnet. Enkelte tidspunkter vil dog være blokeret af Afdelingen for Kultur og Fritid på grund af rengøring.

Retningslinjer

Om brug af kommunale lokaler og haller

Det er ikke tilladt at færdes andre steder end i de lokaler, som er blevet anvist. Lokalt ordensreglement skal overholdes, såsom maksimalt tilladte personer i lokalet osv. Det er fx ikke tilladt at:

-          blokere flugtveje
-          medbringe eller opbevare trykflasker i lokalerne
-          medbringe eller opbevare farlige stoffer i lokalerne
-          foretage bygningsmæssige ændringer i lokalerne.

Er der behov for brug af trykflasker eller farlige stoffer i forbindelse med aktiviteten, påhviler det foreningen i samarbejde med beredskabet at sikre overholdelse af gældende lovgivning.

Lokalerne forlades i samme stand, som de modtages. Benyttet inventar, redskaber mv. sættes på plads.

Vinduer og døre lukkes, lys slukkes, og vandhaner lukkes.

Skolens undervisningsmidler og elevernes skolearbejde, herunder ophæng på tavler og i elevskuffer, må ikke flyttes eller beskadiges.

Rygning er ikke tilladt i kommunale bygninger eller på kommunale matrikler - ude som inde.

Ved særlige arrangementer som stævner, musikfestivaler eller andet skal der indgås særlig aftale med servicelederen senest 4 uger før arrangementets afvikling om de praktiske forhold. Der udfyldes en formular om modtagelse og aflevering af lokalerne. Formularen findes på foreningsportalen.

Det fremgår af den konkrete bookingbesked, hvilken serviceleder eller anden person der skal kontaktes vedrørende praktiske forhold. På samme bekræftelse vil det også fremgå, hvis der ikke må medbringes egen forplejning, fordi der er en forpagtningsaftale, der dækker det pågældende lokale mv. 

Frivilligbase i Præstø

Aktivitetshuset Bernhard
Svend Gønges Torv 14, 4720 Præstø
Mødelokale: 12 m²

Kontaktperson vedr. praktiske forhold på basen:
Anker Rasmussen / Tlf.: 56573001 / ankerbernhard@live.dk

Frivilligbase i Stege

Foreningernes Hus
Rådkildevej 9, 4780 Stege
Mødelokale: 21 m²

Kontaktperson vedr. praktiske forhold på basen:
Carsten Olesen / Tlf.: 40292826 / cole@vordingborg.dk    

Frivilligbase i Vordingborg

Gåsetårnsskolen Marienberg
Parkvænget 12, 4760 Vordingborg
Mødelokale: 2 rum på henholdsvis 12 m²  og 7,5 m²

Kontaktperson vedr. praktiske forhold på basen:
Carsten Olsen / Tlf.: 40534071 / caol@vordingborg.dk